sunnuntai 13. elokuuta 2017

Ensimmäistä kertaa...

Ensimmäistä kertaa... en ottanut paineita opiskelusta/koulun aloittamisesta.
Ensimmäistä kertaa... keväällä en hakenut yhteishaussa mihinkään kouluun, enkä tunne siitä huonoa omatuntoa.
Ensimmäistä kertaa... tunnen ettei mun tarvitse opiskella, ei ainakaan nyt ehtiihän sitä myöhemminkin.
Ensimmäistä kertaa... tuntuu että oon siellä missä pitääkin.
Ensimmäistä kertaa... tuntuu hyvältä että en tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Ensimmäistä kertaa... en edes halua tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Tällä viikolla monet aloittivat kouluvuotensa ja mä olen oikeasti onnellinen siitä että mun ei tarvitse mennä kouluun. Tein keväällä tietoisen ja ehkä myös riski valinnan enkä hakenut yhteishaussa mihinkään korkeakouluun. Keväällä olin vielä palaamassa syksyksi Suomeen ja toivoin vain että saisin työpaikan jostain, no toisin kuitenkin kävi ja mun au pair -elämä jatkuu vielä jonkin aikaa. En tiedä kuinka pitkään, mutta ei mun tarvitsekkaan. Eletään vaan hetkessä. 
Monta vuotta mietin että välivuosi on pahasta, siinähän vaan katoaa opiskeluinto eikä halua palata enään koskaan koulun penkille. No niinhän siinä kävikin ja into opiskeluun katosi enkä halua enään opiskella, en ainakaan sillä "perinteisellä mallilla" koulussa. Ei se vaan ole mun juttu! Jos joskus aion opiskella lisää, varmaan opiskeltava, tahdon tehdä sen työn ohella ja mahdollisesti omatoimisesti, tiettyyn aikatauluun toki. 
Välivuosi olikin mulle just sitä mitä tarvitsen ja tekisin kaiken uudestaan, myös ne ikävät asiat ja pettymykset koska nyt on aika mahtavaa! <3
Ensimmäistä kertaa nautin epätietoisuudesta! Nauttikaa tekin!
-Riitta <3

5 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus ja hyvää pohdintaa! Oon sitä mieltä, että opiskella ei kannata vaan opiskelun vuoksi, eikä kannata mennä lukemaan jotain, mikä ei oikeasti kiinnosta. Jos on tyytyväinen siinä missä on just nyt, eikä opiskelu edesauta sen hetkisiä unelmia, niin miksi sitä menisi tuhlaamaan aikaa koulunpenkkillä! Missä päin jatkat siis au pairina? :)

    http://fiiaelina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Englannissa jatkan vielä. (:

      Poista
  2. Aivan ihana blogi sulla. Tykkään sun kirjotustyylistä :)

    https://veerakaisla1.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Välivuosi oli munkin kohdalla ihan huippujuttu! Sen jälkeen mä aloitin ammattikorkeaopinnot monimuotona, jota voisin tän tekstun perusteella suositella sullekin :)

    VastaaPoista