sunnuntai 19. helmikuuta 2017

Ranska (part 2)

Moikka,

Jatketaan Ranskan reissulla! Ensimmäisen osan voitte lukea täältä!

Launatai
17.50
Kun olin saanut kahvia suuntasin takaisin hallille vain huomatakseni että sinne ei vielä pääse sisälle.

18.25
Sisällä taas. Kisa alkoi kahdeksan aikaan ja siinäpä se sitten manikin. Näin mun siskon tosi pikaisesti yhdessä välissä, mutta montaa Sanaa ei oikein pystytty vaihtamaan koska jäädytystauolla musiikki oli niin kovalla että ei kuullut toisen puheesta yhtään mitään.

22.45
Palkintojen jaon valmistelu alkoi jäällä, istuin hetken katsomossa ja totesin lopulta että mun on kyllä aika palata hotellille ennenkun nukahdan pystyyn.

23.25
Hotellilla, jäin hetkeksi juttelemaan respan kanssa kun kysyin aamiaisesta, sain palautetta mun englannista joka oli kuulemma hyvää ja joistain sanoista kuulee brittiläisen aksentin... en oo kyllä itse ihan samaa mieltä mutta onhan se kiva kuulla että jonkun mielestä näin on. Vaihdettiin myös muutama sana Suomesta, koska tämä kyseinen ihminen oli joskus käynyt Suomessa! (ja muutaman sanan suomea osasikin!) Suunnittelin sunnuntaita hieman koska mun siskon piti tuoda mulle muutama juttu kotoota, mutta unohti ne hotellille joten mun täytyi sunnuntaina käydä hakemassa ne. noin 00.30 pääsin lopulta nukkumaan.

Sunnuntai
8.00
Onko pakko jos ei jaksa, muutin suunnitelmaa koska ulkkona sataa taas... käyn hakemassa ne kamat siskolta ja tuun sitten vasta pakkaamaan ja kirjaudun ulos hotellista.

9.00
Vihdoin sain itseni ylös sängystä ja lähdin aamupalalle.

noin10.00
Olin hakemassa mun tavaroita siskolta. Ehdittiin tässä välissä vaihtaa kuulumisia enempi ja oli kyllä ihan mahtavaa nähdä vaikkakin vain pikaisesti. Pikaisen tapaamisen jälkeen lähdin takaisin hotellille pakaamaan ja hieman rentoutumaan.

noin12.00
Kirjauduin ulos hotellista ja lähdin etsimään oikeaa pysäkkiä, matkaan meni noin puolisentuntia. Mikään kahvila ei ollut matkalla aki joten en saanut kahvia...

13.25
Bussi lähti Rouenista. Onneksi nyt onkin suora bussi Lontooseen niin ei tarvitse pohtia/stressata sen vaihdon kanssa ja tämä on paljon nopeammin Lontoossa!

13.50-14.07
Pikkutauko jollain huoltiksella, sain kahvia! Meinasin ensin vain odotella bussissa, mutta onneksi lähdin ulos niin sain sitä kahvia.

15.00
Pidin mun lounastauon, söin mun edelliselle illalle tarkoitetun leivän koska en sitä silloin jaksanut enää syödä.

16.00
Tunneleilla! Tällä kertaa oli kaksi passintarkastusta ennen kuin päästiin siirtymään junaan.
 Toisessa passintarkastuksessa joillain muilla matkustajilla meni todella kauan joten ehdittiin vasta 17.50 lähtevään junaan

(18.30) 17.30
(Ranskan aika) Englannissa ja matka jatkuu kohti Lontoota.

19.25
Lontoo. Hieman myöhässä oltiin Lontoossa kuin aikataulun mukaan piti olla. Lähdin bussiasemalta kohti metroa ja junaa. Metroasema millä mun piti jäädä oli suljettu joten tein suunnitelman mutoksen ja suuntasin toiselle juna-asemalle eri metrolla.

20.15
Saavuin London Bridgen asemalle ja hyppäsin junaan. Tiedossa oli että ne tekee jotain ratatöitä just tänä sunnuntaina joten en päässyt junalla kuin Sevenoaksiin josta oli bussi yhteys Tunbridge wellsin asemalle. Onnistuin tietysti hyppäämään johonkin junaan joka pysähtyy kaikilla asemilla mitä matkan varrelta vain löytyy.

21.15
Sevenoaks ja matka jatkuu bussilla. Täytyy kyllä todeta  että nämä korvausbussit on järjestetty paljon paremmin kuin suomessa. Kunnon penkit ja ainakin pääteasemilla bussi lähtee aina kun juna tulee ja kiertää ne asemat mille on tarvetta!

21.50
Perillä asemalla, enää vain kävely ja pääsee vihdoin nukkumaan!

22.18
Vihdoin perillä, nyt nukkumaan!

Normaalisti Junalla Lontoosta tänne menee noin 40minuuttia...
Viikonloppu tuntui tosi pitkältä johtui varmaan siitä että ei nukkunut kauheasti. Mutta kuten aikaisemmin mainitsin tekisin tämän reissun uudestaan ihan koska vain, koska fiilis siellä kisahallissa oli jotain mahtavaa ja oli ihana nähdä siskoa ja vaihtaa muutama sana suomeksi ja kuulla suomea!